Referenties

 

Op deze pagina krijgt u snel een overzicht van onze refenties in verschillende branches. Heeft u vragen of wenst u meer informatie? Neem dan contact op via ons contactformulier.

B&B Zee van Tijd

Hier komt een korte intrductie tekst en link naar klant pagina


Burgers' Zoo

Logo-BurgersZoo-Nederlands-300x67Koninklijke Burgers´ Zoo in Arnhem is 103 jaar oud en neemt bezoekers 365 dagen per jaar mee op safari door de meest bijzondere natuurlandschappen ter wereld. Ca. 1,5 miljoen globetrotters gaan hier jaarlijks op pad door mangroves en koraalriffen, rotsachtige woestijnen, tropisch regenwoud en de Afrikaanse savanne. Inmiddels komt 30 procent van de gasten uit Duitsland.

Sinds 2014 adviseert en begeleidt mediamixx de dierentuin bij de pr in Duitsland. Dat betekent concreet: we schrijven en verspreiden Duitse persberichten, nodigen journalisten uit voor een stage als dierenverzorger, laten een aquarium op vier wielen door de grensregio rollen of sturen testgezinnen met pen en notitieblok op safari.

 

 

Website: www.burgerszoo.nl


Culture & Castles

Het doel van het project Culture & Castles was het behoud van het cultureel erfgoed. De eigenaars van particuliere kastelen, burchten en landgoederen werden ondersteund bij de creatie van overnachtingsmogelijkheden. Met de huurinkomsten moesten de eigenaars in staat worden gesteld om deze complexen ook op de lange termijn te behouden. Het project werd in eerste instantie in de Euregio Rijn-Waal uitgevoerd, in de tweede fase ook in de EUREGIO Gronau. mediamixx ondersteunde het projectbureau van 2003 tot 2008 bij de pr in Nederland en Duitsland, ook tijdens drie persreizen. In totaal verschenen er honderden publicaties in relevante media.

 

“mediamixx was voor de INTERREG-projecten van Culture & Castles e.V. van 2001-2010 altijd een betrouwbare partner op het gebied van pr. In deze periode voerde mediamixx voor de kastelenvereniging alle Nederlandse en Duitse persactiviteiten uit. De grensoverschrijdende persreizen waren een doorslaand succes. De persresonantie was lovend en het aantal boekingsaanvragen voor overnachtingen steeg merkbaar. Door hun ‘Fingerspitzengefühl’ om nieuwe thema´s in de meest uiteenlopende media in het culturele segment onder te brengen, werd het merk Culture & Castles zo bekend, dat de vereniging al in 2005 de ‘Deutsche Tourismuspreis’ in de categorie internationaal in ontvangst mocht nemen. In al die jaren hebben we altijd prettig samengewerkt met de mixxers.”

Nicole Brögmann, voormalig directrice van Culture & Castles e.V.


Das andere Holland

DAH logo met URL nederland kl FBNederland wordt vaak geassocieerd met metropolen als Amsterdam en Den Haag, lange stranden en de zee. Maar ook tijdens een uitstapje vlak over de grens, naar de provincies Gelderland en Overijssel, komt de Duitse toerist aan zijn trekken. Juist dit is wat de regionale bureaus voor toerisme in het kader van het project ‘Das andere Holland’ aan potentiële Duitse dagjesmensen en toeristen  laten zien.

In samenwerking met het grensoverschrijdend bureau voor toerisme van de EUREGIO Gronau zorgt mediamixx offline, online en face-to-face voor tromgeroffel. Hoe we dat doen? We verklappen in persberichten en brochures verrassende tips uit de regio, lokken dagjesmensen met websiteteksten en Facebook-posts over de grens, gaan met journalisten en hun gezin op ontdekkingsreis of toveren lezers in een handomdraai om tot razende reporters.

 

“Al langer dan 15 jaar maak ik als projectcoördinator van het Gelders Overijssels Bureau voor Toerisme en Euregio in Gronau naar volle tevredenheid gebruik van de diensten van het team van mediamixx in Kleve. Naast de ontwikkeling van ons ´glossy´ magazine en het vertalen en redigeren van Nederlandse teksten in het Duits, ondersteunen zij ons bij de pers en pr-bewerking en de social mediacampagne in Duitsland.
De medewerkers komen hun afspraken na, denken mee en werken in co-creatie samen aan het gewenste eindresultaat. Zij kennen de verschillen en overeenkomsten tussen de Nederlandse en Duitse markt en zijn thuis in beide landen. Ik kan u mediamixx dan ook van harte aanbevelen bij de ondersteuning van uw werkzaamheden.“
Edwin Kok, projektcoördinator Euregio Gronau

 

Website: www.dasandereholland.de


Demarrage - Rijnfietsroute

Het INTERREG IV-B project ‘Demarrage‘ heeft als doel om binnen heel Europa publiciteit te genereren voor de Rijnfietsroute, om zo de toeristische aanbieders langs de route te ondersteunen. mediamixx ontwikkelde in 2011 een transnationaal marketingconcept, waarvoor 18 projectpartners (toeristische organisaties, ministeries, etc.) uit vijf landen de input leverden. In de loop van het project kreeg mediamixx meer taken, zoals de uitvoering van pr-activiteiten. Zo werd er een achtdaagse persreis georganiseerd en begeleid, waarbij tien journalisten uit drie landen de Rijnfietsroute van Zwitserland tot in Nederland hebben leren kennen. Daarnaast werden individuele persreizen voor drie journalisten georganiseerd, persberichten verstuurd, flyers, roll-ups en advertenties ontwikkeld en een compleet servicehandboek in vier verschillende talen geproduceerd. Bovendien werd het project drie keer op de ITB in Berlijn gepresenteerd. Het project wordt eind 2014 afgesloten.

 

“mediamixx ervaren wij als een creatieve, betrouwbare en vakkundige partner. De samenwerking is succesvol en zeer plezierig!”

Claudia Schwartz, Romantischer Rhein

 

“Ik heb twee keer deelgenomen aan een persreis die door mediamixx werd georganiseerd. Een keer ging het om een groepspersreis, en een keer werd op mijn verzoek een individuele persreis voor mij persoonlijk georganiseerd. Beide keren verliep zowel de organisatie als de levering van informatiemateriaal probleemloos. Bovendien waren de medewerkers van mediamixx zeer flexibel. Journalisten gooien hun oorspronkelijke plannen vaak graag omver en willen het programma dan toch nog veranderen… mediamixx is hier zeer professioneel mee omgegaan. De medewerkers waren voor mij altijd makkelijk bereikbaar en de persoonlijke omgang was altijd vriendelijk en niet zo formeel.”
Annemarie Bergfeld, freelance journalist, onder andere voor de ‘FietsActief’.

Website: www.rijnfietsroute.eu


Efteling

Logo_Efteling_zonder rand_FCDe Efteling is niet alleen het grootste pretpark van Nederland, maar al meer dan 60 jaar met heel veel oog voor detail en kennis gewijd aan sprookjes. Lieftallige elfjes en kleine trollen, onbevreesde roversbendes en vuurspuwende draken begroeten jaarlijks ruim 4 miljoen bezoekers op een terrein ter grootte van 100 voetbalvelden.

Sinds 1998 vertaalt mediamixx voor de Efteling regelmatig teksten naar het Duits, begin 2014 kwam hier de Duitsland-pr bij. Sindsdien vertelt ons team naar hartenlust sprookjes, nodigt journalisten uit voor het maken van een Droomvlucht, laat bloggers met volle vaart in een diepe mijn afdalen of verstopt goudstaven in het Ruhrgebied…

 

Website: www.efteling.com


Erlebnisraum Römerstraße

In het kader van Erlebnisraum Römerstraße creëren 18 gemeenten en het Landschaftsverband Rheinland een nieuw inkijkje in de geschiedenis van het Rijnland. Doel van het project: de lange Romeinse wegen in het Rijnland (Via Belgica en Agrippastraße) voor actieve vakantiegangers begrijpelijk en aantrekkelijk te maken. Een fiets- en wandelpad, dat zo dicht mogelijk het oorspronkelijke verloop van de Romeinse wegen volgt, geeft een uniek beeld van het Romeinse leven langs de belangrijkste verkeerswegen in het Rijnland. mediamixx ontwikkelde het concept en verzorgde de vormgeving en productie van verschillende media. Naast een projectbrochure en teksten voor informatiemateriaal langs de route nam mediamixx ook de productie van reclamefoto’s voor zijn rekening, richtte een meertalige website op en schreef de teksten. Bovendien tekende mediamixx voor de redactie en vormgeving van een pocketguide van 52 pagina’s.

 

Website: www.erlebnisraum-roemerstrasse.de


Finlantis

Hier komt een korte intrductie tekst en link naar klant pagina


Kerstmarkt Bochum

boma_logo_colorDe kerstmarkt in Bochum trok tot twee jaar geleden bijna alleen Duitse bezoekers naar de stad in het Ruhrgebied. Sinds 2012 verzorgt mediamixx de Nederlandse pr-activiteiten voor de kerstmarkt, adviseert over culturele verschillen en verschillen op het gebied van pr, ontwikkelde zadeldekjes en fietsflyers en gaat in 2014 voor de derde keer voor de kerstmarkt aan de slag.

 

“Ik was meteen overtuigd van de socioculturele know-how van het bureau. Mediamixx ervaar ik als een competente partner, waarmee we goed in alle open- en eerlijkheid kunnen sparren om een creatieve oplossing te vinden. Als Bochum Marketing GmbH willen we nieuwe Nederlandse gasten naar de kerstmarkt trekken en het aantal bezoekers verhogen. Met onze reclame-uitingen willen we opvallen en op een originele manier de aandacht trekken. Hierbij moest het budget efficiënt worden ingezet. Onze verwachtingen werden meer dan vervuld. We trekken nu duidelijk meer bezoekers uit Nederland. We zijn blij dat we dit jaar alweer voor het derde jaar met mediamixx kunnen samenwerken.”

Christian Gerlig, hoofd communicatie Bochum Marketing GmbH

Website: www.bochumer-weihnacht.de/nederlands


Magazin NiederRhein

Welke tentoonstellingen zijn er momenteel in het Gasometer Oberhausen? Wat heeft de regio Niederrhein op het gebied van wellness te bieden? En wanneer opent de kerstmarkt bij kasteel Moyland zijn deuren? Het magazine Niederrhein kent de antwoorden. Gegarneerd met artikelen over bekende persoonlijkheden, gebruiken of evenementen, verschijnt het magazine maandelijks in een oplage van 17.000 exemplaren en neemt ook een kijkje over de grens in Nederland.

Al sinds jaar en dag doet mediamixx samen met 4P Communications de redactie van het magazine en slaagt er steeds weer in boeiende verhalen te vertellen, op interessante evenementen te wijzen en mooie locaties in de spotlights te zetten.

 

Website: www.magazin-niederrhein.de


Merlin Entertainments Group

In Oberhausen staat het grootste Sealife aquarium van Duitsland, met meer dan 2 miljoen liter water en meer dan 5.000 zeedieren. In het naastgelegen LEGOLAND Discovery Centre draait alles om LEGO: maar liefst 4 miljoen legosteentjes bevinden zich hier onder een dak. Achter LEGOLAND Discovery Centre en Sealife Oberhausen gaat de Merlin Entertainments Group schuil.

Om te zorgen dat de kleurrijke waterbewoners en legostenen ook Nederlandse bezoekers kunnen boeien, verzorgt mediamixx sinds eind 2015 de pr in Nederland en stuurde al met succes de eerste mamabloggers met de kids naar Oberhausen.

 

Website: www.merlinentertainments.biz


Museum Het Valkhof

Archeologie kan zo boeiend zijn! Dat laat Museum het Valkhof in Nijmegen op indrukwekkende wijze zien: het herbergt archeologische objecten uit de Romeinse tijd, oude en moderne kunst en is zelf onderdeel van een archeologische vondst: het museum ligt aan de rand van het Valkhofpark, waar ooit Romeinse soldaten waren gelegerd.

Voor de interactieve familietentoonstelling ‘High Tech Römer’ (juli 2015 tot januari 2016) verzorgde mediamixx de pr in Duitsland, schreef persberichten, stuurde lezers als razende reporters op pad en verraste de inwoners van de Niederrhein op posters, flyers en ‘Romeinse’ bussen met de geniaalste uitvindingen uit de oudheid.

 

Website: www.museumhetvalkhof.nl


Museumpark Orientalis

logo neuIn Museumpark Orientalis, het oudste openluchtmuseum van Nederland, draait alles om culturen en religies. Meer specifiek: hier reizen bezoekers naar de gemeenschappelijke oorsprong van het christendom, jodendom en de islam. Het Museumpark wil de overeenkomsten tussen de verschillende religies laten zien en onderling begrip kweken. In het exact nagebouwde bedoeïenenkamp, het woestijnplein of in het joodse vissersdorp laten toneelspelers zien hoe het dagelijks leven er uitzag ten tijde van het ontstaan van de grootste monotheïstische religies.

Sinds 2013 verzorgt mediamixx de communicatie van het Museumpark in Duitsland en creëert bewustzijn voor het unieke karakter van deze ontmoetingsplaats. Van persbericht tot interculturele workshop, van het bijhouden van de Duitstalige Facebooksite tot het ontwikkelen van nieuwe evenementen: wij zetten pers en publiek aan tot nadenken en nemen hen mee op reis naar de ‘Oriënt’ bij Nijmegen.

 

Website: www.museumparkorientalis.nl


Museum Schloss Moyland

Logo_FarbeModerne en hedendaagse kunst in een historisch en sprookjesachtig decor? Museum Schloss Moyland in Bedburg-Hau, vlak over de grens, biedt onderdak aan diverse wisseltentoonstellingen en huisvest een internationaal onderzoekscentrum naar de Duitse kunstenaar Joseph Beuys.

Museum Schloss Moyland verstaat de kunst van mooie tentoonstellingen, mediamixx verstaat de kunst om er bekendheid aan te geven. De mixxers bedenken joint promotions en creatieve Facebookposts, duiken met journalisten het museum in, brengen met hun klanten een bezoekje aan de jaarlijkse kerstmarkt en houden de media up-to-date.

 

Website: www.moyland.de


RBT KAN

Hier komt een korte intrductie tekst en link naar klant pagina


Stichting Liberation Route Europe

De Liberation Route Europe is een route ter nagedachtenis aan de Tweede Wereldoorlog. Ze verbindt de regio´s in Europa die door de Duitsers bezet waren en door de geallieerde strijdkrachten werden bevrijd. De route is gekoppeld aan diverse audiospots, waar de oorlogsbelevenissen van inwoners en soldaten in de vorm van luisterverhalen worden naverteld.

mediamixx vertaalde een groot aantal Nederlandse verhalen naar het Duits.


VVV Zeeland

Strandvakantie aan de Nederlandse kust voor de boeg? Dan is de VVV Zeeland een van de eerste adresjes die je bij de voorbereidingen tegenkomt. Hier kunnen overnachtingen worden geboekt, zijn tips voor uitjes en (fiets-)kaartmateriaal verkrijgbaar en is informatie te vinden over alle bezienswaardigheden in de regio.

mediamixx vertaalt al sinds 1995 de toeristische teksten uit de zonnigste provincie van Nederland. En daar zijn we trots op.

 

Website: www.vvvzeeland.nl



 

ABX Fugenschneiden

‘Breekpunt’ infrastructuur: ABX Fugenschneiden (alias ABX Zaagmij) levert met een heleboel kennis, innovatieve technologie en typisch Nederlandse flexibiliteit verfrissende impulsen voor de wegenbouw. Preciezer gezegd: exacte zaagsneden in asfalt en beton. Pijlsnel en nu ook in Duitsland.

mediamixx helpt bij de markttoetreding, legt contact met mogelijke samenwerkingspartners en verhoogt de bekendheidsgraad van het bedrijf aan beide kanten van de grens.

 

Website: www.abx-fugenschneiden.eu


ACE Stoßdämpfer GmbH

ace_logo_blue_rgbIn de industrie is het een veelvoorkomend probleem: hinderlijke trillingen die bij machines tot onveilige situaties, snelle slijtage of verminderde capaciteit leiden. Bij dit soort problemen komt ACE graag om de hoek kijken. Het Duitse bedrijf uit Langenfeld levert industriële stootdempers in alle soorten en maten, maar ook gasveren, dempingsmatten en schokdempers.
mediamixx kan wel tegen een stootje en verzorgt voor ACE in Nederland de pr en mediaplanning. Ook staan we regelmatig paraat voor vertalingen en beursbezoeken.

 

Website: www.ace-ace.de


Previder

Hier komt een korte intrductie tekst en link naar klant pagina

 

Waterflex

Hier komt een korte intrductie tekst en link naar klant pagina

 

WINGAS

WINGAS GmbH is met een marktaandeel van circa 20 procent een van de grootste aardgasleveranciers van Duitsland en is sinds 2011 ook versterkt actief in de Benelux.

Vanaf 2016 geeft de aardgashandelaar met hulp van mediamixx ook vol gas op het gebied van Nederlandse communicatie. mediamixx maakte de advertentie- en advertorialplanning voor de vakmedia, vertaalde de website naar het Nederlands en ontwierp een concept voor de online marketing van de website. Bovendien onderhoudt mediamixx nauwe banden met Nederlandse energiejournalisten.

 

Website: www.wingas.com


Wintershall

Wintershall, een volle dochter van chemieconcern BASF in Ludwigshafen. is een van de grootste Duitse producenten van aardolie en aardgas. Het bedrijf is over de hele wereld actief, uiteenlopend van de hoge golven op de Noordzee, de gortdroge zandvlaktes in de Libische woestijn tot het ijskoude permafrost in Siberië.

mediamixx helpt de persafdeling van Wintershall al jarenlang bij de pr in Nederland. mediamixx nodigt journalisten uit voor de jaarlijkse persconferentie, regelt interviews, neemt redacteuren mee naar een booreiland en houdt Wintershall op de hoogte van het laatste nieuws in de Benelux op energiegebied.

 

Website: www.wintershall.com



2 connect Business

Hier komt een korte intrductie tekst en link naar klant pagina


Alflora

ALFL_WSYC_lettermerk2regels

Van bloempotten en steekschuim tot draad en verpakkingsmateriaal en van snijbloemenvoedsel tot decoratieartikelen en verfrissende ideeën: Alflora biedt zijn klanten in Duitsland, Nederland en België een compleet assortiment artikelen die bloemisten voor hun werk nodig hebben. De producten zijn zowel verkrijgbaar in de webshop als in de elf filialen – waarvan drie in Duitsland.

mediamixx zorgt ervoor dat Alflora als merk in Duitsland bekender wordt. mediamixx vertaalt de website en de nieuwsbrief, schrijft nieuwe teksten, verzorgt de content voor de Facebookpagina en houdt contact met brancheverenigingen, de Duitse filialen en klanten.

 

“Mediamixx ondersteunt Alflora door haar communicatie-uitingen gericht op Duitsland zo goed mogelijk af te stemmen op de Duitse doelgroep. De ondersteuning vertaalt zich in vertaalwerk, het bijhouden van Facebook Alflora Deutschland en pr-advies met als doel te werken aan naamsbekendheid en een positief imago van Alflora in Duitsland. De samenwerking verloopt prettig en efficiënt. Mediamixx is goed bereikbaar en flexibel, altijd prettig als er sprake is van ad hoc situaties, die zich met enige regelmaat voordoen.”

Bert Hofstede, CEO Alflora


Buttonboss

Originele buttons, pepermuntjes, hoogwaardige verzorgingsproducten en fair geproduceerde petjes zijn de specialiteiten van de Buttonboss Group uit Enschede. Als specialist in promotieartikelen levert de bedrijvengroep relatiegeschenken aan de tussenhandel in heel Europa.

mediamixx zorgt met name voor het dochterbedrijf ‘The Peppermint Company’ voor een professionele publicaties in Duitse vakbladen. Sinds 2015 toveren we productadvertorials en advertenties om tot zoete verrassingen en 3D-kaarten met een verfrissend tintje. Tussen de bedrijven door testen de we pepermuntjes natuurlijk ook zelf: we moeten natuurlijk wel weten, waarover we schrijven.


Euregio/Euregio Rhein Waal

Hier komt een korte intrductie tekst en link naar klant pagina


MECC

Hier komt een korte intrductie tekst en link naar klant pagina


University of Twente

Hier komt een korte intrductie tekst en link naar klant pagina



Jonas peulvruchten

De firma Jonas levert verschillende soorten bonen, erwten, linzen en graanproducten aan de groothandel en supermarkten. Ook voorziet Jonas een aantal Europese handelsketens van private labels, de zogeheten handelsmerken, van deze producten. Onder het merk Jonas levert het bedrijf ook aan de levensmiddelenhandel in Duitsland.

Voor Jonas Hülsenfrüchte richten we ons met name op social media. mediamixx zette een succesvolle Facebookpagina op, die dankzij een bonte mix aan onderwerpen rondom peulvruchten mag rekenen op vele fans. Samen met Fit.for.business en Chilihaus TV & Medien wordt bovendien een YouTubekanaal opgezet, waar kookfilmpjes met peulvruchten voor kookinspiratie zorgen.


De Graaf Bakeries

De Graaf Bakeries is de expert voor instore bakkerijconcepten en kan terugkijken op meer dan 25 jaar ervaring. Als Nederlands marktleider adviseert en levert het innovatieve familiebedrijf aan retailers als Albert Heijn en Jumbo. Van American Cookie tot saucijzenbroodje, van bio tot fair trade en van bake-off tot verse producten: samen met zijn klanten ontwikkelt De Graaf lekkernijen op maat waar consumenten van smullen.

Sinds 2015 ondersteunt mediamixx de Nederlandse instore-specialist bij zijn markttoetreding in Duitsland. We geven advies, leggen contact met retailers, helpen bij de beursdeelname op de ANUGA en PLMA, toveren een verkoopplateau om tot een culinaire tempel en maken de branche met knapperige advertorials en persberichten attent op de pionier in de instore-bakkerijwereld.


QWIC

QWIC ontwikkelt hoogwaardige e-bikes, die vanuit Amsterdam in Nederland, België, Groot-Brittannië en sinds begin 2015 ook in Duitsland worden verkocht.

mediamixx is niet alleen zelf fan van de stijlvolle QWIC-fietsen, maar zet ook vaart achter de Duitslandcommunicatie. Facebook, magazines voor fietsverkopers, publieksmedia: wij zorgen voor de content die bij de Duitse markt past.

 

Website: www.qwic.nl


Wagner

Voor Nestlé Wagner verzorgden we in Nederland jarenlang de plaatsing van advertenties en advertorials in de vakmedia. Bovendien ontwikkelden we campagnes, zochten we naar samenwerkingspartners, informeerden de publieks- en vakmedia en organiseerden verlotingsacties.

 

“mediamixx was van 2010 tot 2014 een vakbekwame partner van ons. Zij kennen de Duitse gewoonten en gebruiken en slaan succesvol een brug naar Nederland. mediamixx heeft veel ervaring met grensoverschrijdend werken en deze kennis was voor ons zeer waardevol. Met hun innovatieve communicatiestrategie en advies over het Nederlandse medialandschap, sociale media en ideeën voor sponsoring en nieuwe campagnes leverde mediamixx een belangrijke bijdrage aan het verhogen van de merkbekendheid van Nestlé Wagner in Nederland. Ook de goede bereikbaarheid en perfecte kennis van de Nederlandse, Duitse en Engelse taal werkten in hun voordeel.”

Henrik Jäger, Marketing Manager Nestlé Wagner GmbH