Referenties

 

Demarrage

Het INTERREG IV-B project ‘Demarrage‘ heeft als doel om binnen heel Europa publiciteit te genereren voor de Rijnfietsroute, om zo de toeristische aanbieders langs de route te ondersteunen. mediamixx ontwikkelde in 2011 een transnationaal marketingconcept, waarvoor 18 projectpartners (toeristische organisaties, ministeries, etc.) uit vijf landen de input leverden. In de loop van het project kreeg mediamixx meer taken, zoals de uitvoering van pr-activiteiten. Zo werd er een achtdaagse persreis georganiseerd en begeleid, waarbij tien journalisten uit drie landen de Rijnfietsroute van Zwitserland tot in Nederland hebben leren kennen. Daarnaast werden individuele persreizen voor drie journalisten georganiseerd, persberichten verstuurd, flyers, roll-ups en advertenties ontwikkeld en een compleet servicehandboek in vier verschillende talen geproduceerd. Bovendien werd het project drie keer op de ITB in Berlijn gepresenteerd. Het project wordt eind 2014 afgesloten.

“mediamixx ervaren wij als een creatieve, betrouwbare en vakkundige partner. De samenwerking is succesvol en zeer plezierig!”

Claudia Schwartz, Romantischer Rhein

“Ik heb twee keer deelgenomen aan een persreis die door mediamixx werd georganiseerd. Een keer ging het om een groepspersreis, en een keer werd op mijn verzoek een individuele persreis voor mij persoonlijk georganiseerd. Beide keren verliep zowel de organisatie als de levering van informatiemateriaal probleemloos. Bovendien waren de medewerkers van mediamixx zeer flexibel. Journalisten gooien hun oorspronkelijke plannen vaak graag omver en willen het programma dan toch nog veranderen… mediamixx is hier zeer professioneel mee omgegaan. De medewerkers waren voor mij altijd makkelijk bereikbaar en de persoonlijke omgang was altijd vriendelijk en niet zo formeel.”
Annemarie Bergfeld, freelance journalist, onder andere voor de ‘FietsActief’.

 

Downloads

Demarrage – Brochure Franstalig: Download de brochure (PDF, opent in nieuw venster)

Demarrage – Brochure Nederlandstalig: Download de brochure (PDF, opent in nieuw venster)

Demarrage – Broschüre (PDF, opent in nieuw venster)

Demarrage – Rheinradweg (PDF, opent in nieuw venster)

 

Kerstmarkt Bochum

De kerstmarkt in Bochum trok tot twee jaar geleden bijna alleen Duitse bezoekers naar de stad in het Ruhrgebied. Sinds 2012 verzorgt mediamixx de Nederlandse pr-activiteiten voor de kerstmarkt, adviseert over culturele verschillen en verschillen op het gebied van pr, ontwikkelde zadeldekjes en fietsflyers en gaat in 2014 voor de derde keer voor de kerstmarkt aan de slag.

“Ik was meteen overtuigd van de socioculturele know-how van het bureau. Mediamixx ervaar ik als een competente partner, waarmee we goed in alle open- en eerlijkheid kunnen sparren om een creatieve oplossing te vinden. Als Bochum Marketing GmbH willen we nieuwe Nederlandse gasten naar de kerstmarkt trekken en het aantal bezoekers verhogen. Met onze reclame-uitingen willen we opvallen en op een originele manier de aandacht trekken. Hierbij moest het budget efficiënt worden ingezet. Onze verwachtingen werden meer dan vervuld. We trekken nu duidelijk meer bezoekers uit Nederland. We zijn blij dat we dit jaar alweer voor het derde jaar met mediamixx kunnen samenwerken.”
Christian Gerlig, hoofd communicatie Bochum Marketing GmbH

 

Museum Schloss Moyland

Museum Schloss Moyland opende midden mei 2014 de tentoonstelling ‘De hemel zo wijd‘. Om zoveel mogelijk mensen te trekken, werd de tentoonstelling gecombineerd met een grensoverschrijdende fietsroute. Hiervoor werden niet alleen lokale redacties en kunstjournalisten aangesproken, maar ook de recreatie- en toerismemedia aan de Nederlandse en Duitse zijde van de grens. mediamixx organiseerde een grensoverschrijdende persreis met reis- en recreatiejournalisten en verzorgt de SEO-optimalisatie van de websiteteksten.

“In het kader van het INTERREG IV-A People-to-People project ‚Schilderijen in het landschap‘ gaf de Stichting Museum Schloss Moyland mediamixx de opdracht om een grensoverschrijdende persreis met reis- en recreatiejournalisten te organiseren. Bovendien zal in de zomer van 2014 een serie artikelen in dagbladen worden geplaatst en worden er gedurende de looptijd van het project actief pr-activiteiten ontwikkeld. Uit eerdere samenwerkingen weten we dat mediamixx over zeer goede perscontacten beschikt in de recreatieve en toeristische sector. En ook omdat het bureau in haar persberichten precies de juiste toon weet te vinden, hebben wij voor mediamixx gekozen. We zijn ervan overtuigd, dat met behulp van mediamixx de wisseltentoonstelling ‘De hemel zo wijd – Landschappen langs de Rijn van Düsseldorf tot Rhenen’ in combinatie met de nieuwe fietsroute ‘Schilderijen in het landschap’ een succes wordt. Ook zal de inzet van mediamixx ongetwijfeld leiden tot meer bezoekers uit Nederland.”
Nicole Brögmann, projectcoördinator Stichting Museum Schloss Moyland

 

Nestlé Wagner GmbH

Sinds 2010 verzorgt mediamixx de pr voor het Duitse pizzamerk in Nederland en houdt zich bezig met de advertentieplanning in publieks- en vakmedia. Daarnaast is mediamixx betrokken bij de campagneplanning. Er zijn al succesvolle samenwerkingen met Roompot en www.belevenissen.nl opgezet. Bovendien werd de weg vrijgemaakt voor een meerjarige samenwerking met de Zwarte Cross, het grootste muziek- en motorcrossfestival van Nederland. Sinds drie jaar is Nestlé Wagner met succes een van de hoofdsponsors van het festival. Ook richtte mediamixx in 2011 de Nederlandse Facebookpagina van Wagner op: www.facebook.com/wagnerpizzanederland. De pagina diende als voorbeeld voor de Duitse Facebookpagina, die later werd opgericht.

“mediamixx is sinds 2010 een vakbekwame partner van ons. Zij kennen de Duitse gewoonten en gebruiken en slaan succesvol een brug naar Nederland. mediamixx heeft veel ervaring met grensoverschrijdend werken en deze kennis is voor ons zeer waardevol. Het bureau richtte in 2011 de Facebookpagina www.facebook.com/wagnerpizzanederland op, die inmiddels meer dan 60.000 fans telt. Met hun innovatieve communicatiestrategie en advies over het Nederlandse medialandschap, sociale media en ideeën voor sponsoring en nieuwe campagnes levert mediamixx een belangrijke bijdrage aan het verhogen van de merkbekendheid van Nestlé Wagner in Nederland. Ook hun goede bereikbaarheid en perfecte kennis van de Nederlandse, Duitse en Engelse taal werken in hun voordeel.”
Henrik Jäger, Marketing Manager Nestlé Wagner GmbH

 

Digitaal wandelen

De steden Nettetal, Geldern en Straelen in de regio Niederrhein en de Gemeente Venlo hebben twaalf grensoverschrijdende wandelroutes ontwikkeld. Het bijzonder hieraan: in plaats van kaarten, borden en wandelgids wijzen GPS-data de weg. Behalve het schrijven van persberichten in het Nederlands en Duits worden ook individuele persreizen georganiseerd.

 

Erlebnisraum Römerstraße

In het kader van Erlebnisraum Römerstraße creëren 18 gemeenten en het Landschaftsverband Rheinland een nieuw inkijkje in de geschiedenis van het Rijnland. Doel van het project: de lange Romeinse wegen in het Rijnland (Via Belgica en Agrippastraße) voor actieve vakantiegangers begrijpelijk en aantrekkelijk te maken. Een fiets- en wandelpad, dat zo dicht mogelijk het oorspronkelijke verloop van de Romeinse wegen volgt, geeft een uniek beeld van het Romeinse leven langs de belangrijkste verkeerswegen in het Rijnland. mediamixx ontwikkelde het concept en verzorgde de vormgeving en productie van verschillende media. Naast een projectbrochure en teksten voor informatiemateriaal langs de route nam mediamixx ook de productie van reclamefoto’s voor zijn rekening, richtte een meertalige website op en schreef de teksten. Bovendien tekende mediamixx voor de redactie en vormgeving van een pocketguide van 52 pagina’s.

 

Elfia

Circa 25.000 fantasyliefhebbers uit heel Europa betreden elk jaar in september de poorten van het fantasierijk ‘Elfia’. In 2014 verzorgt mediamixx al voor de zesde keer op rij de Nederlandse en Duitse pr van dit knotsgekke fantasy-evenement in de Kasteeltuinen Arcen en leidt camerateams, radiozenders en de meest uiteenlopende regionale en landelijke printmedia rond over het terrein.

 

 

“Das andere Holland”

‘Das andere Holland’ is een gezamenlijk project van de Regionale Bureaus voor Toerisme in de provincies Gelderland en Overijssel. Sinds 2012 is ook het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen (NBTC) uit Keulen samenwerkingspartner. De leiding over het INTERREG IV A-project is in handen van het grensoverschrijdende bureau voor toerisme van de EUREGIO in Gronau. Doelstelling is de provincies Gelderland en Overijssel als tegenhanger van de klassieke grote steden en kustplaatsen, als vakantiebestemming meer bekendheid te geven bij Duitse gasten. Daarbij staan onderwerpen als actieve vakanties, natuur, genieten, cultuur & steden alsmede bestemmingen voor het hele gezin centraal. Mediamixx ontwikkelt ideeën voor persberichten en verspreid deze, beantwoordt vragen van journalisten, boekt en schrijft advertorials en produceert landingpages voor de website www.das-andere-holland.de.Bovendien zette mediamixx de Facebooksite van het project op, plaatst meerdere keren per week actuele nieuwtjes, tips voor spannende uitstapjes of evenementen in de regio en reageert uit naam van ‘Das andere Holland’ op commentaren van fans. Daarnaast organiseert en begeleidt mediamixx meerdaagse kinderpersreizen, waarbij Duitse journalisten en hun gezinnen een keer per jaar de provincies Gelderland en Overijssel ontdekken.

“Al langer dan 15 jaar maak ik als projectcoördinator van het Gelders Overijssels Bureau voor Toerisme en Euregio in Gronau naar volle tevredenheid gebruik van de diensten van het team van mediamixx in Kleve. Naast de ontwikkeling van ons ´glossy´ magazine en het vertalen en redigeren van Nederlandse teksten in het Duits, ondersteunen zij ons bij de pers en pr-bewerking en de social mediacampagne in Duitsland.
De medewerkers komen hun afspraken na, denken mee en werken in co-creatie samen aan het gewenste eindresultaat. Zij kennen de verschillen en overeenkomsten tussen de Nederlandse en Duitse markt en zijn thuis in beide landen. Ik kan u mediamixx dan ook van harte aanbevelen bij de ondersteuning van uw werkzaamheden.“
Edwin Kok, projektcoördinator Euregio Gronau

 

Museumpark Orientalis

In het 45 hectare grote Museumpark Orientalis bij Nijwegen nemen gebouwen, pleinen, tuinen en authentiek geklede toneelspelers bezoekers terug naar de tijd waarin het christendom, jodendom en de Islam zijn ontstaan. Het museumpark werd in 1911 opgericht. Na een pauze van vier jaar en een uitgebreide renovatie werd het geliefde park in de lente van 2013 weer opengesteld voor het publiek. Sinds de opening verstuurt mediamixx regelmatig Duitstalige persberichten over actuele tentoonstellingen, evenementen en workshops, organiseert verlotingsacties met media in de grensstreek en houdt de Duitse Facebooksite van het park bij.

 

 

Efteling

In 1952 opende de Efteling voor het eerst haar deuren. Wat begon met tien uitgebeelde sprookjes, is uitgegroeid tot het grootste pretpark van Nederland. Het park is tot op de dag van vandaag trouw gebleven aan de sprookjes, sagen en legenden. De ‘Wereld vol Wonderen’ bestaat naast verschillende attracties, een sprookjesbos en twee shows ook uit Efteling Bosrijk met vakantiehuizen en appartementen en het Efteling Hotel met verschillende themasuites. Sinds 1998 vertaalt mediamixx regelmatig teksten voor de Efteling naar het Duits. Sinds begin 2014 verzorgt het team ook de pr voor de Efteling in Duitsland.

“De Efteling werkt al jaren samen met mediamixx GmbH. Hun vertalingen zijn altijd professioneel, snel en volledig. We zijn vooral zeer tevreden over hun werk omdat de medewerkers niet alleen letterlijk vertalen, maar ook inhoudelijk meedenken en actief vragen stellen vanuit hun Duitse cultuur.”
Karin Koppelmans, Senior Medewerker Communicatie & pr

 

 

Wintershall

mediamixx ondersteunt de persafdeling van Wintershall, een van de grootste producenten van aardolie en aardgas in Europa, al jarenlang bij de pr in Nederland. mediamixx organiseert persreizen van A tot Z en nodigt journalisten uit, fungeert als contactpersoon bij vragen en zorgt voor de follow-up.

 

 

Toerismeoffensief Euregio Gronau

‘Geheim over de grens’ is een toeristisch initiatief van de Duitse grensregio´s Grafschaft Bentheim, Emsland, Osnabrücker Land en het Münsterland. mediamixx informeerde de Nederlandse pers en schreef de teksten van de brochures ‘Geheim over de grens’ en ‘Actief over de grens’.
Voor het partnerproject ‘Geheim over de grens’ werden persreizen voor Nederlandse journalisten in de Duitse grensstreek (Grafschaft Bentheim, Osnabrücker Land en Münsterland) georganiseerd en begeleid. Het resultaat: de bezoekersaantallen in de regio´s stegen aanzienlijk.
 

Culture & Castles

Het doel van het project Culture & Castles was het behoud van het cultureel erfgoed. De eigenaars van particuliere kastelen, burchten en landgoederen werden ondersteund bij de creatie van overnachtingsmogelijkheden. Met de huurinkomsten moesten de eigenaars in staat worden gesteld om deze complexen ook op de lange termijn te behouden. Het project werd in eerste instantie in de Euregio Rijn-Waal uitgevoerd, in de tweede fase ook in de EUREGIO Gronau. mediamixx ondersteunde het projectbureau van 2003 tot 2008 bij de pr in Nederland en Duitsland, ook tijdens drie persreizen. In totaal verschenen er honderden publicaties in relevante media.

“mediamixx was voor de INTERREG-projecten van Culture & Castles e.V. van 2001-2010 altijd een betrouwbare partner op het gebied van pr. In deze periode voerde mediamixx voor de kastelenvereniging alle Nederlandse en Duitse persactiviteiten uit. De grensoverschrijdende persreizen waren een doorslaand succes. De persresonantie was lovend en het aantal boekingsaanvragen voor overnachtingen steeg merkbaar. Door hun ‘Fingerspitzengefühl’ om nieuwe thema´s in de meest uiteenlopende media in het culturele segment onder te brengen, werd het merk Culture & Castles zo bekend, dat de vereniging al in 2005 de ‘Deutsche Tourismuspreis’ in de categorie internationaal in ontvangst mocht nemen. In al die jaren hebben we altijd prettig samengewerkt met de mixxers.”
Nicole Brögmann, voormalig directrice van Culture & Castles e.V.

 

E-bike zonder grenzen

Vanaf de herfst van 2012 tot de zomer van 2013 vond in de regio Venlo-Geldern-Straelen-Nettetal-Venlo het Floriadissimo-project ‘E-bike zonder grenzen’ plaats. mediamixx ondersteunde Lead Partner stad Geldern en het uitvoerende bureau Stadtumbau uit Kevelaer op het gebied van pr. Ter afsluiting werd een e-biketocht georganiseerd, waaraan ook journalisten hebben deelgenomen.

 

Langeafstandswandelpaden

Niet alleen in Duitsland, maar ook over de grens zijn er prachtige langeafstandswandelpaden van verschillend niveau te vinden. Tot deze langeafstandswandelpaden behoren in de Euregio Rijn-Waal o.a. het Pieterpad en de Jakobsweg 3 en 4, die Nederland en Duitsland met elkaar verbinden. In het kader van het euregioproject ‘Netwerkmarketing voor lange afstand wandelpaden met als zwaartepunt het ontbreken van hindernissen‘ worden de routes op de aanwezigheid van obstakels gecontroleerd en toegankelijk gemaakt voor mensen met een lichamelijke beperking. mediamixx verzorgt de pr in Nederland.

“Ik ervaar mediamixx altijd als betrouwbare partner, die afspraken nakomt, meedenkt en graag eigen initiatieven ontwikkelt. De medewerkers van mediamixx spreken zowel Nederlands als Duits op hoog niveau en zijn bovendien goed op de hoogte van de economische, culturele en politieke situatie in beide landen. Dit maakt een ongecompliceerde, soepele samenwerking mogelijk. mediamixx beschikt zowel in Nederland als in Duitsland over een indrukwekkend netwerk.”
Thed Maas, journalist ‘De Gelderlander’