Cross border public relations

 

rubber boots

Public Relations: daarbij draait alles om verhalen met nieuwswaarde. Om onderwerpen, die interessant zijn voor redacties en waarover u iets kunt vertellen.

In eigen land is externe communicatie vaak al een flinke uitdaging. Aan de andere kant van de grens gelden andere spelregels. Zijn uitgeverijen en het perslandschap, tv-formats en radioprogramma´s anders van opzet en spreken multiplicatoren, opiniemakers en de doelgroep een andere taal.

De eerste stap?
Veel vragen, die we voor de start van de eigenlijke Nederlandse of Duitse pr-campagne stellen en samen met onze klanten beantwoorden.

Hoe ziet de marktomgeving eruit?
Welke doelgroep moet worden benaderd? Draait het om b2c- of b2b-communicatie?
Is er al persmateriaal aanwezig? Goede foto´s? Perslijsten?
Is wellicht al duidelijk, dat er binnenkort nieuws te melden is?
Een nieuwe vestiging in het buurland? Een evenement aan de andere kant van de grens? Een nieuwe fietsroute in het Duits en Nederlands? Moeten er journalisten worden uitgenodigd, verlotingsacties worden gerealiseerd of interviews geregeld? En nog veel meer.

Het communicatieconcept dat wij uitwerken, is gebaseerd op de antwoorden. Samen bepalen we de middelen, waarmee we de Duitse, Nederlandse of beide markten bewerken. In een volgende stap ontwikkelen we de benodigde communicatiemiddelen en produceren content. Van persbericht tot flyer en van online-banner tot Facebook-fanpagina. Afhankelijk van uw doelstellingen.

Wie zijn pr-activiteiten uit handen geeft aan een externe dienstverlener, heeft vertrouwen nodig. In de kennis en kunde van zijn adviseur, die de nieuwtjes moet overbrengen. In de transparante werkwijze, die samen wordt gekozen. In de bereikbaarheid en betrouwbaarheid van zijn contactpersoon. Daarom is het voor ons heel belangrijk, onze klanten echt te leren kennen en werken we altijd met zijn tweeën aan een project.